lhnlz

Louis Harry Niall Liam Zayn

Flytten & drömmen del 6

Kategori: Allmänt

Vanilla
Jag satt i Louis bil bredvid Niall & Louis. Liam hade följt med Zayn i ambulansen så Louis körde oss andra dit. Det som hänt var hemskt. Liam hade ringt Harry och berättat vad som hade hänt, Harry sade att han skulle komma tillbaka imorgon. Undrar vad som hade hänt, var det vekligen så viktigt om han kunde åka tillbaka direkt igen?
- We are here now! sa Louis och öppnade dörren för mig
- Thanks my gentleman! sa jag snällt
- My door then Louis? sa Niall skämtsamt
- Here you go, my "gentleman"! skrattade Louis
- Thanks!
- Which room are them in? frågade jag
- I.. don´t know that.. hehe. sa Niall
- Do you don´t know what room they are?! We call Liam. utbrast Louis sött
Louis ringde Liam och vi gick in till rum 203.
-Hello, where are Zayn? frågade vi Liam
- He is with the doctor, they are coming soon. svarade Liam
- Okey, good. sa Niall
Efter nån timme kom Zayn ut med en doktor.
- He is okey, just an broken leg. Not something seriosly.
-Liz!? utbrast jag högt
- Vanilla. mummlade Liz nervöst
- Do you guys know each others? frågade Louis
- Yes, we are best friends. sa jag snabbt
- Mm. instämde Liz lågt
- Why are you here? And as doctor!?
- I was moved here for an month ago, I got an job here as doctor.
- But.. but we didnt get in to the..
- You didnt, I did.
- But why did you say that you don´t came in?
- Cause I didnt want to hurt you, you didnt came in at the school. I did but I pretended that I don´t.
- You tricked me! My best friend.
- What a drama. sa Niall tyst
Jag gav Niall en ond blick och han höll tyst.
- I am sorry Vanilla that I tricked you but I wanted to go here so much! But when you didnt came in I didnt want to hurt you. My bestfriend.
- Liz, I don´t know if I forgive you. I just don´t understand why you didnt say the truth, sure I should get sad but I should get over it. It´s makes me more sad when my bestfriend lie to me! sa jag och rusade ut ur rummet
- So you are Vanilla´s bestfriend. I think you should get out to her, I promise that she will get happy again if you say you are sorry. She is sad and maybe angry right now, but shes gonna be okey. She is gonna understand why you did it, to not hurt her. sa Zayn
- Mm you are right, by the way, nice to meet you guys One Direction! Stay here I get here soon.
- We promise to stay! sa Niall
- Thanks!
Liz
Jag hade lurat min bästa vän. Stort. Jag skulle förstå henne om hon inte vill prata med mig, det skulle jag om rollerna var ombytta. Men jag gjorde det för att inte såra henne. Hemma i Göteborg när vi fick våra besked om vi kom in eller inte på läkarskolan så öppnade Vanilla först och sa att hon inte kom in. Jag såg hur ledsen hon blev, hon hade verkligen velat detta! När jag öppnade mitt och såg att jag kom in blev jag glad men sa att jag inte kom in för att Vanilla skulle bli ledsen om jag fick hennes drömjobb. Jag skulle aldrig tro att hon skulle få reda på detta såhär. Jag gick ut mot det lilla fiket, där såg jag henne gråtandes vid fontänen. Jag småsprang fram till henne och satte mig bredvid.
- Vanilla, jag är så så ledsen!
Hon svarade inte men hon hade slutat gråta.
- Vanilla, jag visste att du ville komma in på den skolan hur mycket som helst men när jag såg att du blev så ledsen när du inte kom in ville jag inte komma där och ta ditt drömjobb. Jag vet att det var en dålig idé att ljuga men jag ville inte se dig ledsnare. Jag vet att det var dumt för nu är du ju så ledsen. Vanilla, kan du förlåta mig?
Hon sade inget men efter nån sekund kramade hon om mig.
- Jag förlåter dig. Men gör inte om det. sa hon snyftande
- Jag lovar.
- Så du hänger med One Direction?
- Ja, de blev mina vänner och Louis och jag kanske blev lite mer än vänner. sa hon och rodnade
- VA!? Är du och Louis ihop?!
- Ja. Och dem saknar oss nog, vi borde gå tillbaka.
- Visst ja! sa jag och så gick vi bort mot rum 203.
Vi gick in i rummet och där satt dem tysta och väntade på oss.
-Dr Liz, do you have some food, Im, excuse me we are hungry. sa Niall
- We have some hospital food, but it don´t taste good. What about go to the resturant around the couner?
- Yes! But don´t you work.. frågade Liam
- I am done here now, so.. should we go?
- Excuse me!? sa Zayn högt
- Yes?
- Go? With this leg?
- Oh right, here you have crutches. sa jag och räckte fram kryckorna
- Thanks.
.
Vi gick till resturangen bakom hörnet och satte oss.
Louis satte sig bredvid Vanilla, Liam bredvid Niall och Zayn bredvid mig.
- So what do you guys want? I pay. frågade Liam
- Thanks but you don´t have .. började jag
- I want to pay, okey.
- Okey. sa jag och log
- Il take an pizza and a coke. sa Niall
- I take an salad and a coke! sa Vanilla
- Me to! sa Louis
- Aww! sa Vanilla och dem började gosa så vi andra vände oss mot Zayn.
- Liz, Zayn. What do you want? frågade Liam
- I take an hamburger and a coke. sa jag
- I also take that. sa Zayn
- Then I take un pizza and a coke! sa Liam
- Waiter! ropade Niall
Det kom fram en lång blond man.
- Yes, what do you want?
- We want 6 coke´s, 2 pizza´s, 2 salad´s and 2 hamburger´s!
- Okey, It will be ready in an half hour.
- Thanks.
Och efter 30 minuter kom maten ut och alla började äta. Sedan satt vi där och småpratade till klockan var 11. Då stängde resturangen och vi var tvungna att gå ut, så alla gick hem till sig. Men vi bestämmde att alla skulle träffas hos Niall kl 10.00 imorgon.



Del 6, vad tycks? Spännande med Liz & Vanillas "bråk"? Och börjar någonting hända..?
Hmmm? Förlåt för att jag glöm skriva "eftertexter" i den förra! KRAM //Hedda



Kommentarer


Kommentera inlägget här: