lhnlz

Louis Harry Niall Liam Zayn

Chapitre 3 - The evil wake up

Kategori: Allmänt

(Tuva´s bild, men novell-Julias outfit)

2010, Julia

*pip, pip, pip,* Uh, redan? Jag satte mig upp i sängen och slog sömnigt av alarmet. Klockan var 10.00, alltså måste dem andra sova. Jag klev försiktigt upp från sängen och smög till andra sidan av bokhyllan, till Ariadne. Sedan gick jag så nära det gick så att jag kunde känna hennes andetag i mitt ansikte. Jag tog ett djup andetag, hoppade upp i sängen och började skrika. “GOD MORGON!!” skrek jag så högt jag kunde. Ariadne skrek till och fäktade med händerna. “Ari, chilla! Det är bara jag!” sa jag och gick av sängen. “JULIA! Du får inte göra så!” sa hon surt. “Jag sov”. “Jaa, det gjorde du. Men inte längre.” sa jag kaxigt. “Blää” sa hon och kastade en kudde på mig.                                            

“Nu när jag ändå är vaken, vad ska vi göra idag?” sa hon och satte sig i sängen. “Jag vet inte kan..” hann jag säga innan Jaqculine och Charlotte rusade in i rummet. “JULIA VAD ÄR DET MED DIG!?” skrek Charlotte och hon lät väldigt trött. “Det är ganska bra.” sa jag och log. Hon suckade buttert och gick tillbaka till sitt rum. Jaqculine tog upp kudden som Ariadne hade kastat och kastade den på mig och gick sedan. Jag mumlade något och tittade konstigt mot dörren som om dem såg mig. “Ser du? Det är det som händer om man väcker folk!” sa Ariadne och steg upp från sängen. Hon gick in till badrummet, låste och sedan hörde jag duschvattnet rinna. Jag reste mig från hennes säng och gick in till Walk-in-closet:en för att välja kläder.

Jag tog ett par pösiga leopardbyxor och en vinröd tröja. En väldigt snygg outfit, bra när det är lite kallt ute. Jag matchade kläderna med ett silvrigt armband. Sen gick jag och satte mig i sängen och började läsa en modetidning. Efter några minuter kom Ariadne ut med en handduk virad runt håret och en runt hennes kropp. En varm vind for mot mig och jag kände lukten av tvål och schampo. “Hej.” sa jag utan att släppa blicken från tidningen. “Hej, ska inte du duscha?” frågade hon samtidigt som hon öppnade dörren till Walk-in-closet:en. “Neeh, gjorde det igår. Gjorde inte du det också?” frågade jag. Hon ryckte på axlarna och stängde om henne när hon hade gått in i WIC:en. “Är det kallt ute!?” hörde jag henne ropa inifrån. “Som det brukar vara i februari väl!” ropade jag tillbaks. “Okej!”. Jag lade ner tidningen och gick ner till köket. Mamma, pappa och Emanuel var redan i köket och det luktade rostat bröd. “Morning” sa mamma och räckte en skiva rostat bröd till mig. “Morning” svarade jag och tog brödet. Sedan bredde jag på ett lager nutella på mackan, hällde upp ett glad äppeljuice och satte mig bredvid Emanuel och pappa.

“So what are we gonna do today?” frågade jag efter jag tagit ett bett på mackan. “Your mother and I was thinking about assemble them new swings. What do you think?” svarade pappa. “Yes, Sure.” Då kom Ariadne, Jaqculine och Charlotte ner för trappan och Charlotte såg surt på mig. “Where is Bridget? frågade jag. “Sleeping, lucky her.” sa Charlotte och tittade menande på mig. “You could sleep if you wanted to.” sa mamma som inte hade märkt blicken Charlotte gav mig. “Ha! Sleeping? With Julia in the house?!?” utbrast Charlotte förvånat. “Julia. What have you done this time?” frågade mamma och satte händerna på hennes höfter. “ First, what do you mean you this time? I usually just do like 1 thing... a week.” sa jag och drack min äppeljuice. And I was just waking Ari up.” sa jag och öppnade morgontidingen. “Julia.” sa Charlotte med ett fnys och skakade på huvudet och hällde sedan upp apelsinjuice till sig. “What.” sa jag och läste någon tråkig artikel om byggarbete. 

 Lite senare på förmiddagen

Vi hade gått ut till trädgården och försökt sätta upp några gungor. Charlotte var inte längre sur på mig och Bridget hade vaknat. När vi höll på och bygga och skrattade och skojade så att hela kvarteret hördefick jag syn på någon som stod på grannarna Maliks tomt och kikade hit. Jag släppte det jag höll på med och gick ifrån dem andra till killen som troligen var Zayn. “Hi.” sa jag och log mot honom. “Oh, Hi. I didn´t though anyone saw me.” sa han skyldigt. “It´s okey. What´s your name?” frågade jag artigt fastän jag nog redan visste svaret. “Zayn Malik.” sa han och kom fram. “My name is Julia Lamouthe.” sa jag och sträckte fram handen. Han tog emot handen och skakade den. “Nice to meet you Julia.” sa Zayn och log “Nice to meet you too” svarade jag. 


 

 Julias outfit är bara baserad på Tuvas outfit. Det är hon som tagit den snygga bilden och äger kläderna. Hon har en jättefin blogg som du kan kika in på om du klickar HÄR. http://tuvamalmo.blogg.se/ Så bilden är alltså hennes, och jag frågade innan om jag fick använda den. Men hoppas ni gillar delen och att Zayn nu kom in. Fast obeservera att One Direction INTE finns nu, dem har inte ställt upp i X-factor än. På tal om det, glöm inte att svenska X-factor börjar ikväll på TV4! 

 

Kommentarer

  • Alva säger:

    Braa❤

    2012-09-09 | 10:25:54
  • Alva säger:

    när kommer nästa?

    Svar: Jag håller på att skriva den, så när den är klar. Tyvärr vet jag inte och vill inte stressa på. Jag vill lägga ner tid så att det blir bra, inte krafsa ihop något. Jag har börjar få jobbigare läxor och måste faktiskt lägga ner tid på dem. Men jag ska försöka skynda på lite! :) xx
    Hedda

    2012-09-13 | 16:08:22
  • Alva säger:

    nu känner jag mig dum som frågar och jag vet att du kanske inte alls gillar sånna hära kommentarer men jag måste verkligen få veta när nästa kapitel kommer upp.Jag vet att du kanske får jobbigare läxor och måste lägga ner tid på dem osv men också vet jag att man inte bara kan krafsa ihop nånting som du säger^^ men jag ska sluta babbla det vore jättesnällt om du svarade för jag vill verkligen veta:)
    Tack på förhand:) xx

    2012-09-19 | 18:45:15

Kommentera inlägget här: