lhnlz

Louis Harry Niall Liam Zayn

Last first kiss? - Del 1

Kategori: Allmänt

 

 

Jag satt i mitt rum och försökte rita ett öga när min mobil pep till. Jag ställde ner min kopp med te och kollade vad det stod. Ett sms från Lauren.

“OMG ARI!!” 

What!? xx” 

Jag skrattade åt vad det kunde vara. Laur kunde bli exalterad över allt, t.o.m frukost så man visste aldrig med henne. 

 

“ONE DIRECTION IS COMING TO NEW YORK!!! TO MSG!! Im dead. xx”  

 

“NO WAY! GEEZ I REALLY WANT TICKETS, SERIOSLY WHAT IF WE MEET THEM???? xxxx Btw, have you talked to Ed?”

 

“Yeah, me too. My fangirl is fangirling right now! No, I will. Now. HE NEED TO KNOW xx” 

 

Jag skrattade åt Lauren och fortsatte rita. När ögat blivit klart gick jag ner till köket där mamma satt och matade Hope, min lillasyster som klart var det sötaste i världen! “Hii Hope!” sa jag med en sådan fånig bebisröst man gör. ”Aiel!” sa Hope och klappade händerna. “Hello darling.” sa mamma vänligt. “Hello.” svarade jag nästan lika vänligt. “So what do you want for your birthday?” frågade hon nyfiket. “New coulorpens, the jacket I showed you yesterday, Dr Martens. Maybe... I KNOW! I want tickets to One Direction´s consert in Madison square garden!” svarade jag och skrek nästan när jag kom på att jag ville ha biljetter. “Calm down sweetie! Okay okay.” sa mamma och fnissade åt mig. 

 

Mobilen pep till igen men den här gången var det Ed. 

 

“Coffee at Starbucks? I´ll bring Laur xx”

 

“Of course! Meet me there in 10 :)”

 

Jag klickade skicka och sa till mamma vart jag skulle sedan gick jag upp till mitt rum för att hämta min skinnjacka och väska. Efter 10 minuters promenad var jag vid Starbucks och jag såg dem vänta utanför. 

“Hi Ari! Two minutes late but it´s okey, we forgive you!” skrattade Ed och drog med oss in. “Ari. THEY ARE COMING TO US. TO NEW YORK!” utbrast Lauren. 

“I know Laur, just schh.” sa jag och log mot henne. 

“I want tickets soo bad! I NEED ticktes!” sa hon. 

“Well me too. They are like the greatest band in this world!”

 

Medans vi hade snackat hade Ed beställt kaffe. När vi hade fått kaffet satte vi oss vid en avskild plats mot ett fönster. 

“So, it´s your birthday in 10 days.” sa Lauren med ett mystiskt leende. “Well yes! Wait.. why that smile?” frågade jag misstänksamt. “Nothing.” svarade hon och tog en klunk av sitt kaffe. “Alright, don´t tell me.” sa jag och räckte ut tungan åt henne. “Oh oh.” sa Ed och tittade mot dörren. Jag vände mig om och såg Brianna och Alyssa komma in. Deras blickar mötte våra och jag tittade snabbt bort men det var försent, de var påväg till oss.

“Oh, look who´s here! Idiot, idiot and handsome. Ed, I can´t understand why you still are with these idiots?” sa Brianna kaxigt och satte sig ner bredvid Ed. “Brianna why are you so mean!?” fick Lauren ur sig. Brianna ignorerade Laur och återgick till att prata med Edward. “Admit it, you love me.” sa Brianna och drog hennes fingrar genom hans hår. “Brianna stop! I don´t like you, and I never will! urbrast Ed och puttade bort hennes hand. “Fine. But it´s sad that you waste your time on those idiots.” sa hon, tog en klunk av hans kaffe och reste sig sedan upp. “Come Alyssa. Let´s go!” sa hon och nästan sprang ut från butiken. “Great! Now I have Brianna on my coffee!” sa Ed och vi började skratta åt honom.


Första delen på nya novellen, vad tycks? Hoppas ni fattar att Brianna är en riktig bitch. Vet inte när nästa del kommer men den kommer. Killarna kommer inte att komma in direkt, utan ni måste få lära känna Ariel först. 

 

Kommentarer

  • nellie säger:

    superduper braa!! Ihhhh :)))<3

    2012-12-11 | 20:56:18
  • Mrs Payne säger:

    Åhh det ser så fint ut med bilderna!!

    2012-12-16 | 10:42:32
  • Felicia säger:

    Love it!!

    2012-12-16 | 10:42:51

Kommentera inlägget här: