lhnlz

Louis Harry Niall Liam Zayn

Stole my heart again, del 13

Kategori: Allmänt

Senaste
 - Perrie, how did you know about this restaurant? frågade jag
- My dad always taked me and my brother Jonnie here. 
- Aha, i´s a very good lasagna! sa jag
- Yes, I know! sa hon och skrattade

 
 
 
Cherry
 
- Cherry! Cherry! ropade någon och skakade om mig. 
- Ne, lägg av. Jag försöker sova här.. mumlade jag
- Cherry, vakna! sa mamma och drog av mig täcket
- Meh! sa jag och öppnade ögon
- Vad vill du? fortsatte jag
- Niall är här. sa hon lugnt
- Va!? sa jag och tittade mig omkring
- Inte här inne, nere i köket. Klockan är 11.45, dags att stiga upp? Han sa att du inte svarade på hans sms. 
- Jaha, men va!? Jag sover inte så länge! sa jag och kollade mobilen. Oj 22 meddelande och alla från Niall.
- Jo, idag gjorde du det. Klä på dig och kom ner. sa hon bestämt och gick ut. Jag hörde röster nedifrån, mest från Niall och mamma. Jag reste mig upp och gick in i min Walk-in-closet. Det såg ut att vara varmt ute. Jag tog mina vinröda HM-shorts och min fina beiga blus med smyckad skjortkrage. Plus en stråhatt. Sedan gjorde jag en lätt sminkning som passade till kläderna. Efter det stoppade jag ner mobilen i fickan och gick ner.
- Hi beautiful! sa Niall när han fick syn på mig
- Hi handsome! svarade jag och gav honom en kram. Mamma harklade sig.
- Hi lovely. sa jag och gav henne en snabb kram
- Better. sa hon
- So why are you here? frågade jag Niall
- You didn´t answer my messages, I thought you were hurt!
- Aww, sweetie. I love you! sa jag och gav honom en snabbt kyss på munnen
- I was just sleeping. fortsatte jag
- I bringed some Mcdonalds breakfast! sa han och pekade på en brun påse på köksön.
- Like I said, I love you! sa jag och öppnade påsen. Sedan tog jag den och satte mig vid köksbordet. Niall satte sig bredvid. 
- I have to go. Love you! And nice to meet you Niall! hon och vinkade
- Wait! sa jag
- Vad är det? 
- Vart ska du och hur länge ska du vara borta? Förra gången var du borta i flera dagar. sa jag
- Jag ska bara jobba, jag kommer sent ikväll. sa hon och log
- Okej, hej då. Älskar dig! sa jag och skickade iväg en slängpuss till henne. Hon låtsades fångade och gick sedan.
- What did you want then? Tell me, cause I am to tired to check your messages now. sa jag med mat i munnen
- I just wonder what you do tonight?
- Nothing. sa jag och tog en till tugga
- Then you and I am going on a date tonight. 
- What? frågade jag
- Be ready at seven. Dress up. I´l pick you up here. sa han och reste sig upp
- Alright boss! sa jag och log
- I have to go now. Work. See you at seven then! sa han
- Okey, I miss you alreday! sa jag och drack lite. 
- You are so lovely! sa han och gav mig en kyss.
- Bye handsome! sa jag och vinkade
- Bye beautiful. sa han och gick ut genom dörren. Jaha, då var man ensam. Fast pappa borde vara hemma.
- PAPPA!! ropade jag
- VAD!? hördes det från vardagsrummet
- DET VAR INGET! 
- Det är det aldrig. hörde jag honom mumla. Jag skrattade år min pappas kommentar och fortsatte äta. Dejt. Vår första dejt. Även om vi redan var ihop. Jag medger att det gick lite snabbt men men. Jag måste ringa Elle och berätt... vi bråkade ju. Vilken tjejkompis har jag här? Ärlig talat har jag bara Danielle, Perrie & Eleanor. Jag känner ju ingen i denna stan förutom killarna och dem! Jag måste skaffa vänner. Men kan jag ringa dem då? Eller är det konstigt? Jag prövar att skicka ett sms till Danielle. 
 
Hi Danielle! xx Niall asked me out on a date today. (Iiiih!) I don´t know but maybe you and the other girls want to help me to be ready? :) / C
 
 
1 minute later

Hello Cherry! Ofc me and the girl want to help you! Maybe a shopping spree first? ;) But have you told Eleanor & Perrie? xx / D
 
Thanks! Yes, it would be lovely! No I haven´t. / C
 
You don´t have to thanks, it will be fun! Alright, shopping first then. Okey, I´l call them! We come to your house at 12.00?? :) xx / D
 
Thanks for calling! See you, E & P at 12.00 then! :D xxx / C

Så, då var det fixat. Klockan 12... få se, klockan är 11 nu. Jag åt upp sedan gick jag upp till mitt rum. Där satte jag mig vid daton och loggade in på twitter. Arianas cover på Biebers Die in your arm är klar! Jag klickade ivrigt på visa videon. Efter att ha sett hela retweetade jag den. Åhh, hon är så himla grym! Och så söt! En gång när jag och Elle tittade på henne i Victorius sa Elle att jag borde färga håret som henne. Jag sa att det var superfint men att jag troligen inte skulle passa i det, och att jag inte skulle våga färga det. Jag fortsatte kolla på twitter och skrev en tweet.
 
Going out for a shopping spree with 3 beautiful girls! xx
 

Efter en timme vid datorn som spenderats med att läsa 1D-noveller, var klockan 12. Jag tittade ut genom föntret och såg tjejerna. Jag tog min väska och sprang ner. Sen låste jag dörren och satte mig i bilen.
- Hi girls, thanks you fot helping me! sa jag när jag satt mig
- Hello Cherry! It will be fun! sa Eleanor 
- Yes Cherry, you don´t have to thanks, that´s what girls do! sa Perrie och log
- But anyway, thanks! sa jag och skrattade. Dem andra hängde på. 
- So.. Niall was asking you out on a date. What were you thinking about the outfit? frågade Perrie mig
- I don´t know really, a dress? svarade jag
- We will find the perfect dress! sa Danielle glatt
- Yeah, an mabye make your hair at a salon? föreslog Eleanor
- Sure! sa jag och satte på radion. Nartuligtvis sattes WMYB på och alla skrattade och sjöng med. 
 
Efter ett par minuter var vi framme vid en hårsalong. Den såg väldigt lyxig ut men mina tankar fasnade på det Elle sa om Arianas hår. Jag skulle färga det lika rött som henne, dels för att jag vill pröva och för att bevisa Elle att jag gör som hon sa, så vi kanske kan bli vänner igen. Jag vet, dumt sätt. Men varför inte!? You only live once. Vi gick in i den lyxiga salongen.
- Hi Danielle! sa en blond tjej från personalen
- Hi Becky! svarade Danielle
- Who are your new friend? frågade den blonda tjejen, som var runt 40 år, och menade mig
- This is Cherry Smith, she is Niall´s girlfriend! sa Danielle och log stort
- Oh! One more girlfriend! Poor Harry. But nice to meet you, I´m Becky Tann sa hon skrattandes och räckte fram högerhanden mot mig
- Nice to meet you too! sa jag och hälsade
- Eleanor, Perrie! Nice to meet you too! sa Becky och kramade dem hastigt, och kanske en aning hårt. 
- So why are you girls here? frågade Becky
- Cherry is going on a date with Niall tonight. svarade Danielle
- Oh so lovely, uhm, if you gilrs just sit down in a chair and we will take care of your hair! sa Becky
Vi satte oss i varin frisörstol och då kom personal fram till oss. 
- Hello, I am Sandy.
- Hi, I am Cherry. svarade jag 
- So how do you want your hair? frågade hon
- Do you know who Ariana Grande is? frågade jag
- Yes, of course! svarade Sandy
- I want to dye it the same colour. 
- Aha, dye your hair. Then you have come right, I am the expert here on dying! skrattade Sandy
- So lucky I am! skämtade jag
- I just have to get a test of the colour, I´l be right back! Take a magazine and read. sa hon och gick iväg. Jag såg Eleanor som satt bedvid mig få håret lockat och Perrie såg jag i speglen, få sitt slingat. Jag väde mig om och såg Danielle. Hon tvättade sitt och jag hörde att hon ville platta det efter. Undrar vad dem kommer säga om färgen? Jag tog en färglad modetidning och började bläddra bland sidorna. Starx efter kom Sandy tillbaka och började sedan blöta mitt hår. 
 
1 hour later

- So, now you are ready! sa Sandy och lyfte händerna för att visa. En handduk döljde mitt hår och tjejerna kom fram för att få se resultatet. Jag drog bort handduken och såg mitt röda hår. Det blev fantastiskt!!
- Wow Cherry!  Your hair is.. Cherryred! skrattade Perrie
- It is absolutely fabulous! sa Eleanor övertygande
- Yeah, it is pretty good. sa jag och nickade
- Pretty good!? It is awesome! utbrast Danielle
- Thanks! Yeah, it is awesome. sa jag och drog fingrarna genom håret. Kunde detta verkligen vara mitt? 
- I hope you are happy with your new hair! sa Sandy glatt
- Yes, thanks Sandy! 
- Your welcome, it´s my job you know! sa Sandy skämtsamt
- Your hair is awesome to! sa jag och nickade menande mot Danielle, Eleanor & Perrie hår.
- Thanks! sa dem i kör
- Uhm, I think it´s time to find a dress? sa jag 
- Oh, yes! I forgot the time! sa Danielle. Vi betalade och gick sedan och satte oss i bilen. Vi körde till en butik som Eleanor sa hade fantastiska klänningar. 
 
Vi klev in i butiken och möttes av massor av sagolika klänningar. Ett wow flög ut ur mig.
 
Eleanor
- Wow. said Cherry quiet
- I know, it´s is many beautiful dresses! said I and looked around.
- Eleanor! How am I gonna choose one!? said Cherry painful. We laughed at her voice.
- I don´t know! But when you see th perfect one, it´s just that dress. said I and smiled
- I wish this was my closet! said Perrie and took a dress. 
- I´l go and check there. said Cherry and nodded at a few dresses in the corner.
- Alright! 
 
Cherry
- I´l go and check there. sa jag och nickade mot några klänningar i hörnet.
- Alright. svarade Eleanor. Jag gick dit började "bläddrade" mellan klänningarna. Jag hittade inget där så jag gick vidare. Inget där, inget där, inge.. wow! Den perfekta klänningen! 
- Girls! sa jag och hörde klackar slå i golvet mot mig.
- What? frågade Eleanor
- I found it. sa jag 
- Let´s see! sa Danielle ivrigt. Jag lyfte ut den och visade tjejerna. 
- It´s gorgeous! sa Eleanor
- Yeah, it will fit you perfect! sa Perrie
- I love it! sa Danielle och drog fingrarna över dem smyckade delarna på klänningen.
- I will just try it. sa jag och pekade mot provrummet.
 
Vi satt på Starbucks och jag hade hittade den perfekta klänningen, ett par Jeffrey Campbell, fått mitt hår färgar & mina naglar fixade! Klockan hade varit 4 så vi satt oss och fikade på varin starbuckskaffe. Nu var klockan 5 & Niall skulle komma 7.
- Girls.. the clock is almost 5. I think I have to go home and fix me.
- Oh, of course! sa Eleanor
- Oh no, this was really funny! We have to do this again! sa Perrie
- Yeah, you guys is awesome! sa jag och log
- Shall we go? frågade Danielle
- Yeah. sa jag och tog alla min kassar. Vi satte oss i bilen och åkte till mig.

Del 13! Vill ni se hela dagoutfiten på en modell, klicka HÄR. Observera att Cherry inte ser ut som modellen, endast hår och kläder, just då. ;) Hoppas ni gillar novellen! Och att alla har haft en underbar dag, även om jag inte haft det. :D Hittar ni stavfel, sorry, men tänk såhär: Haha, hon stavade fel. Så känner ni sjäva er bättre. :) & bli nu glada av att den är så lång! Haha.  // Hedda xx

Kommentarer

  • Filippa säger:

    Jätebra! Men gud så lång den va, orkar nästan inte läsa hela. Hadde varit kul att vara med dem. c: Awesome!!

    Svar: Tack!! Ja, förlåt om den blev för lång. Men vissa verkar uppskatta den, och oroa dig inte. I framtiden kommer jag troligen inte skriva så långa! :D Aa, nästa gång följer vi alla med, okej? xx TACK!! :D
    Hedda

    2012-08-21 | 19:31:02
  • Ebba säger:

    Superduperbra! Grymt att den är lång också! Haha,
    I LOVE YOUR NOVEL! xx

    Svar: Aww tack! Ja den blev lite lång, hehe. men det tycks ju bara vara bra! TACK TACK OCH ÅTER TACK! Ni läsare vill jag bara krama om och gosa med! Ni verkar så trevliga :D xx
    Hedda

    2012-08-21 | 19:31:58

Kommentera inlägget här: