lhnlz

Louis Harry Niall Liam Zayn

Stole my heart again, del 1

Kategori: Allmänt

Klockan ringde. Det var lördag, äntligen. Jag hoppade upp från sängen, tog på mig min vita blus och mina gula byxor samt min fina klocka som jag fått av pappa. Sedan rusade jag ner för trappan och satte mig vid köksbordet där pappa och mamma redan satt.
- Nå? sa jag ivrigt
- Vad? svarade pappa (fejkat) förvånat
- Lägg av, säg nu! sa jag
- Okej älskling..
- Jaja mamma, säg bara vart vi ska flytta!
- London!
- London?! skrek jag
- Yes darling. svarade pappa med en dålig brittisk accent
- Pappa lova att inte prata så där, jag skäms.. jag måste gå och berätta för Elle!
- Du hade det inte varit för mig så hade vi bott kvar här i Stockholm!
- Okej då.. När ska vi åka?
- Klockan 13.00, så du måste ha sagt hej då till dina vänner innan dess!
- Klart mamma! Jag går till Elle.
- Okej! ropade mamma men jag var redan i hallen och satte på mig skorna.
Innan jag steg ut genom dörren grabbade jag tag i min väska. När jag kom utanför dörren drog jag på mig Wesc-hörlurarna och började lyssna på Ed Sheeran. Jag gick där och dansade på gatan och plötsligt var jag framme hos Elle. Jag stoppade ner hörlurarna och knackade på.
- JAG ÖPPNAR! hördes innifrån, det var Elle. Hon öpnnade dörren och gjorde en välkommnade gest.
- Tjenare Cher! sa hon glatt
- Hej El! sa jag tyst
- Men vad är det?
- Du vet att mamma & pappa sa att vi skulle flytta någonstans..
- Aa, men vad?
- Vi ska flytta till London.
- LONDON?! VA!!
- Mm, det var inte i Sverige..
- Men gud vad jag kommer sakna dig, vilken tid åker du?
- Ett.
- Hmm, klockan är bara 09.30 så vi kanske kan.. shoppa?
- Seriöst, shoppa? Du får just reda på att din bästis, din själsfrände, ska flytta till London och du vill shoppa?
- Vill du inte så..
- Jo men att du tar det så bra.
- Jag gråter innombords.. började hon allvarligt men hon kunde inte hålla sig för skratt. Då började jag också skratta.
- Du vet att One Direction bor i London?
- Nehe, gör dom? sa jag överdrivet
- Klart jag vet din.. din.. fortsatte jag
- Haha, jag är för bra att du inte kan komma på något att håna mig för! sa Elle
- Din skrytis! Men jag ska faktiskt flytta till London, där One Direction bor! Haha! svarde jag
- Alltså du ska flytta till våra idolers stad! Och lämnar mig i SVERIGE? sa Elle i ett försök att låta ledsen, vilket inte funkade. Såklart!
- Mmm, tydligen. Men du, om jag träffar dem, önskedröm, så ska jag fixa autografer till dig min lilla dam!
- Bra, men då ska jag ha allas!
- Ja klart, om jag träffar dem där snyggingarna!
- Vill du ha en cupcake? Ella har bakat.
- Kan din syrra baka?!
- Tydligen. sa Elle och började skratta
- Om dem inte är brända så ja.
- Bra, kom då. sa Elle och drog in mig till köket
- Jag hörde vad ni sa! sa Ella
- Och?
- Klart jag kan baka Cherry!
- Var nu trevlig mot vår gäst. sa Elle
- Gäst? Cherry är här typ dygnet runt och är som min andra syrra.
- Bråka med såna i din storlek. sa Elle uppnosigt, Ella räckte ut tungan och gick till sitt rum.
- Oj då. sa jag
- Mm, blå eller gul? frågade Elle
- Va?
- På din cupcake!
- Blue of course.
.
Klockan 12.20, kom jag hem. Med två kassar i handen. I den ena fanns superfin långkjol, i den andra fanns en väska med storbritanniens flagga på. Elle köpte den till mig eftersom jag skulle flytta till London. Så jag köpte jeansjackan hon velat ha i flera månader. Vi hade ätit sushi på mitt favoritställe och sagt hej då superlänge. Men vi sa att kunde skypea och följa varandra på Twitter, fast först var vi tvungna att göra ett twitterkonto till mig. Hon skulle hälsa på någon gång också. Men när jag kom in i mitt rum möttes jag av mamma och pappa.
- VAD gör ni i mitt rum?
- Tar ut de sista kartongerna.
- Okej, ska vi åka snart?
- Ja, vi ska bara kolla runt i huset så vi inte glöm något, du kan kolla badrummen.
- Yes! sa jag och gick och kollade.
.
Klockan var 01.00 och vi hade precis kommit in i vårt nya hus. Det var redan sängar där så trötta som vi var gick vi och lade oss.
.
Jag öppnade ögonen och såg ut genom fönstret. Var är trädet med fågelboet? Just det, vi är i London.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: