lhnlz

Louis Harry Niall Liam Zayn

Last first kiss? - Del 3

Kategori: Allmänt

Senaste

Vägen till Lauren och Ed var blåsig och kall men som tur var hade jag hörlurar och lyssnade på One Direction, vilket gjorde promenaden bättre. Men när jag slutligen kom såg jag det som absolut inte fick hända. ***************************************************************************************

Ed hade sin arm runt hennes nacke, Briannas nacke, och han log. Han borde ju vara äcklad av bara tanken! Vad har hänt med honom? De skrattade åt något som hon sa och Lauren bara stod där. Jag började öka farten och  var inom några sekunder alldeles framför dem. “What the hell are you doing!?” utbrast jag. “Problems bitch?” frågade Brianna kaxigt. “Yeah, you.” sa jag. “Don´t say so to Ed´s girlfriend. He will be sad if you hurt me.” sa Brianna och la huvudet mot hans axel. “Excuse me?” sa jag och tittade förvånat på Ed. “Well, she´s my girlfriend.” sa Ed och vågade inte möta min blick. “Yesterday you hated her, now you love her. She´s my enemy, we hates each other! And you, Laur, why didn´t you at least say anything before?!” nästan skrek jag och tittade på Lauren som förskräckt tittade ner i hennes kaffe. “I didn´t knew until now. Sorry but he seems to love her. Ari, you can´t change love.” sa Lauren tyst. “If all of you going to join her side why does you even talk to me!? Go on, hate on me! I thought we were friends.” skrek jag samtidigt som tårarna började rinna, och började gå mot skolan. “Ari! I don´t hate you! Your my best friend, and will always be.” ropade Ed och försökte springa ikapp mig. “Just shut up.” sa jag och gick ifrån dem.

Hur kunde dem!? Mina bästa vänner. Eller det var vad jag trodde i alla fall.

 

I skolan pratade jag inte mycket, bara med Riley, en tjej som gick i vår matteklass som ingen pratade med. Så fort jag såg Ed eller Lauren gick jag bara motsatta hållet även om de försökte gå efter mig och prata med mig. Jag gick och tog ut min mattebok från mitt skåp. “It´s so cool that you want to be with me! Not like i´m a stalker or so but I think your so awesome!” sa Riley som nu följde efter mig överallt. “I´m just a girl. Like you.” sa jag och gick mot matten. “Uhm, no. Your like the most popular girl in this school. You have never talked to me before, no one does. We geeks say that we hate people like you but actually we adore you guys!” sa Riley och skrattade. Ett ganska störande skratt. “Well, i´m sorry that I never talked to you before.” sa jag och försökte gå snabbare för att gå ifrån henne. Vilken bara resulterade i att hon gick lika snabbt. “Yeah, it´s okay. sa hon och fortsatte vara en aning läskig.  

 

När jag kommit innanför dörren skyndade jag mig in på mitt rum. Jag slängde väskan på golvet och gick in på datorn. Jag gick in på twitter och såg att @onedirection hade tweetat. 

 

“ARE YOU READY NYC!? #1DMSG in only 10 days! 1DHQ x”

 

Samtidigt som jag blev fylld av lycka började jag tänka på Lauren. 

Hon hade ju inte gjort något fel egentligen. Jag tog upp min mobil och såg att jag hade 12 missade samtal och 32 nya meddelande. Fem av samtalen och 12 meddelande var från Lauren. 7 samtal och 20 meddelande från Edward. Jag bestämde mig för att ringa Lauren. Efter endast en ton svarade hon. 

 

“Ari!!” 

“Hello Laur.”

“I´m so sorry!”

“For what?” frågade jag

“Uhm..” svarade hon

“I`M sorry for being stupid. It isn´t you who is Briannas new boyfriend. I´m sorry for screaming on you.” sa jag

“Oh Ariel! It´s fine. I just want you back as friend!” sa Lauren och jag kunde se hur hon log.

“So.. WHERE`S MY TICKETS TO 1D!?” fortsatte hon och fick mig att skratta som vanligt. 


 

Here you go. Brianna och Edward? Vad tycker ni om dem? Och hur kunde dem bli tillsammans, Ed som hatade Brianna, eller? :) 

Kommentarer

  • Jennifer säger:

    Asgryymt!! Vill ha nästa del nuu ju <3

    2012-12-16 | 10:35:18
  • Elin säger:

    Jättebra!! xx

    2012-12-16 | 10:36:01
  • Hilda säger:

    OMG du äger!! Men gillar inte Ed & Brianna tillsammans. Ed & Lauren skulle vara fina ihop :)

    2012-12-16 | 10:37:22
  • 1D fan #1 säger:

    När kommer killarna in, det är trots allt en 1D novell

    2012-12-16 | 10:38:21
  • Alva säger:

    Jag hatar Brianna!
    När kommer killarna in?
    Längtar tills nästa kapitel
    You're azzzzzzzuuuuum!

    2012-12-17 | 22:29:17
    Bloggadress: http://alvaaas.blogg.se
  • None None säger:

    sv: tack! jag handlar faktiskt allra mest på röda korset :)

    2012-12-29 | 13:40:23
    Bloggadress: http://enligtsissi.blogg.se/
  • Alva säger:

    Kolla in min blogg om 1D?
    http://directionerblog.blogg.se

    2013-01-05 | 18:28:58
    Bloggadress: http://directionerblog.blogg.se
  • Nellie säger:

    👌

    2013-01-27 | 11:21:41

Kommentera inlägget här: