lhnlz

Louis Harry Niall Liam Zayn

Chapitre 1 - I don´t want to go

Kategori: Allmänt

 



2010, Julia

Jag satt i mitt rum tittade ut genom fönstret. Det var en tidig februarimorgon och solen gömde sig bakom ett par mörka moln. Fågelmamman satte sig på grenen där boet fanns. Hon hade hämtat mask till sina ungar. Dem var helt ovetande om att dem skulle få nya “grannar”. Kanske inte för att dem skulle sakna oss men ända sedan fågelmamman och fågelpappan hade byggt ett bo utanför mitt och Ariadnes fönster hade jag tittat på dem varje morgon och ibland gett dem frön. Nästan som ett eget husdjur. Fast det var inte fåglarna jag skulle sakna mest, det var mina vänner. Mina tankar avbröts av en hög röst. “Julia!” gastade mamma nerifrån. “Yes?” svarade jag “We have to leave, now!” ropade hon ”I know” sa jag och kände en tår rinna ner för kinden. Jag hörde Ariadne gå upp för trappan och öppna dörren. “Hej.” sa jag tyst och fingrade på en tråd från min tröja. “Jag vet att du inte vill åka, det vill inte jag heller men vi måste. Det kanske blir bättre där?” försökte Ariadne uppmuntrande. “Nej, det kommer inte bli bättre där!” svarade jag ledset.  “Vem vet? Jag hörde att en utav grannkillarna var i vår ålder. Zayn eller något tror jag att han hette.” “Jag bryr mig väl inte om någon Zayn!” utbrast jag förtvivlat och sprang in till badrummet. Jag stängde dörren men lät den vara olåst. “Julia, snälla. Kan du inte försöka? För min skull, snääälla?” frågade hon sött och jag kunde nästan se hur hon lade huvudet på sne, tittade med sina bruna vackra ögon och viftade med dem otroligt långa ögonfransarna. “ Okej då, men jag kommer inte att njuta.” sa jag buttert och hörde Ariadne skratta åt mig och sa “Ingen har sagt att du ska njuta”. Jag öppnade dörren, tog min dator och gick med Ariadne ner. “Äntligen Julia!” utbrast mamma när hon såg mig komma ner för trappan. Mamma, pappa, jag, Ariadne, Charlotte, Bridget, Jaqculine och Emanuel satte oss i bilen och körde bort från vårt hus. Från Nice. Från Frankrike.  Eller i alla fall till flygplatsen. Nu skulle vårt liv börja om på nytt. 


Det allra första kapitlet på den nya novellen! Hoppas ni gillar det och längtar till nästa. Del 2 är redan färdigskriven och kommer att komma upp snart, eller imorgon. Kommentera när du tycker jag ska lägga upp det! ;) Som ni ser blandar dem svenska och engelska hela tiden och kommer nog att göra det i dem flesta delarna. Jag vet att dem också borde prata franska men jag kan bara några ord och meningar och vill helst veta vad jag skriver. :D Är det något du inte förstår eller vill fråga eller kanske bara slänga in en snäll kommentar är ni mer än välkomna att göra det! //Hedda xx 

 

Kommentarer

  • nellie säger:

    grymt !! :Dxx

    Svar: tack!! xx
    Hedda

    2012-09-01 | 09:25:11
  • nellie säger:

    nästa del idag? :)x

    Svar: Om ni vill det så! :) xx
    Hedda

    2012-09-01 | 09:27:11
  • Alva säger:

    next chapter now!!! hehe sjukt bra!:)

    Svar: Del 2 kommer snart, håll ut! Åh tack så mycket! :D xx
    Hedda

    2012-09-02 | 14:14:31

Kommentera inlägget här: