lhnlz

Louis Harry Niall Liam Zayn

Stole my heart again, del 5

Kategori: Allmänt

 Senaste
Vi hade kommit fram till mitt hus och jag skulle precis kliva ut när Niall utbrast,
- We have to get your phonenumber! 
- Yeah, of course! sa jag och gav dem nummret. Efter det gick jag ur bilen, klev in genom dörren.. och möttes av hårda blickar.

 

Cherry

Jag stannade upp och tittade frågande på mina föräldrar.
- Vad?
- Du har varit borta i flera timmar utan att säga till vart du ska gå!!! Och sedan svarar en främmade engelsk person vid namn Niall att du är på sjukhus!! Fattar du vad orolig jag och din far varit!? utbrast mamma högt
- Förlåt men det var inte mitt fel! sa jag försvarade mig
- Nehe, vems fel är det då! fräste mamma 
- Lunga ner er, vi sätter oss i soffan med en kopp te och löser detta. sa pappa lungt. Typiskt honom att vara så lugn. 
- Jaja. sa mamma och satte sig i soffan. Jag följde hennes exempel, sedan kom pappa med tre koppar te.
- Så, berätta nu exakt vad som hände! sa mamma plötsligt
- Okej okej. sa jag och berättade i detalj allt som hänt. När teet var uppdrucket och mamma förstått allt så gick jag till mitt rum. Jag lade mig trött på sängen och andades. Men avbröts av ett pip från min mobil. Jag reste mig upp och hämtade den och jag kollade vem det var. 
.
I hope u are fine. The boys and I are wonder if you want to follow us to an amusement park tomorrow? :D Niall.
.
Yes, im fine. Have just told my parents what happend. Mom was freaked out! But yes of course I want! When? :) Cherry.
.
Okey. So lovely that you want to join us! Tomorrow at eleven o´clock outside of your house. I´l be there. :) Niall.
.
Super, but how can I wait!? Haha :D Cherry.
.
You can´t. ;) Haha, sleep well! Good night Cherry. Niall
.
Good night. or like we say in Sweden. Sov gott! :) Cherry.
.
Haha, sov gott! :D

Haha, jag lärde just Niall Horan att säga sov gott! Ahh, imorgon ska jag vara med One Direction!! Fast egentligen är dem bara Niall, Harry, Louis, Zayn och Liam. 5 killar som gillar att ha kul! Och är bra på att sjunga. 
När ögonlocken började bli tyngre kände jag att det vara dags att lägga sig. Och med tanken på att få träffa Niall (och dem andra) imorgon somnade jag.
.
Prick klockan 10.00 vaknade jag av att min väckarklocka ivrigt ringde. Jag orkade inte gå upp och drog täcket över huvudet. Plötsligt kom jag på att jag skulle följa med One Direction! Jag puttade bort täcket och gick till gardedroben. Min fina New-york tröja matchade jag med shorts, min stora gråa väska och mina solglasögon. Håret satte jag upp i en stram hög knut. Sedan gick jag ner till köket.
- God morgon! Är du uppe nu, du brukar ju vara omöjlig att väcka? sa mamma
- Aa, jag ska träffa One Direction. sa jag trött
- Jaså?
- Jo ja, jag hade tänkt det. sa jag bredde smör på mackan
- Det som hände igår då? Ha?!
- Mamma, då var jag ensam. Nu har jag med mig 5 starka snälla killar! 
- Jaja, men du är försiktig. Du hade tur igår att dem kom. Vart ska ni?
- Någon nöjesfält sa Niall, vet inte vart.
- Okej, då är det många folk där.
- Aa, och dem kommer att ha med sig livvakt. Tror du att världens kändaste pojkband går ensamma?
- Jo nej, kanske inte. Du har rätt. Jag litar på dig.
- Bra. Så var är osten?
- I kylskåpet, var annars? svarade hon och jag gick och kollade
- I affären mamma, har du handlat ost?
- Nej..
- Ahh, då tar jag skinkan.
- Mm, okej. Jag måste sticka nu älskling. Jobb du vet! sa mamma 
- Hej då! sa jag med mat i munnen. 
Mobilen pep. Det var Elle. Shit! Jag har glömt att berätta för Elle! Jag ringde upp henne.
- Elle!
- Hej Elle, det är Cherry!
- Cher!! Hur har du det?!
- Ganska bra, just nu.
- Vad har hänt?
- Jo.. började jag och berättade hela historien. Hon sköt in några nej, va, ofta och omg. Jag berättade även vad som skulle hända idag. Hon blev helt till sig! Och jag skulle be om autografer till henne, som jag lovat. Efter en lång tids prat var klockan strax elva och jag sa att jag var tvungen att gå. Jag stoppade ner mobilen samt andra viktiga saker i fickan. Jag drog på conversen och låste sedan dörren. Jag såg killarna. Dem satt i bilen och vinkade ivrigt. Bakom bilen stod en annan. Det var livvakterna. Jag småsprang till killarna och satte mig.
- Hi! sa dem
- Hello guys!
- Ready for fun?! sa Louis entusiastisk och startade bilen
- Oh yeah! svarde jag
- Did you sleep well? frågade Niall 
- Yes! Like a baby. sa jag och skrattade
- Louis! Turn up the music! sa Zayn högt
- Okey! sa Louis och höjde rejält
- Cherry? Do you know who the band is? skrattade Harry
- Hmm, I think it´s One Direction. They are just a band, not so good! retades jag. Harry gjorde en fejkad ledsen min. 
- Oh, you guys is One Direction? Ops. sa jag fejkat
Harry räckte ut tungen sen skrattade vi alla. 
- Cherry you are really funny! sa Liam
- Oh thanks, you guys are funny to! 
- Oh thats remind me! sa jag
- Of what? frågade Niall
- My bestfriend in Sweden, Elle, yeah we two are big fans! She wants to have your autografs, can she get it?
- Of course! svarade killarna
- So you are a fan? frågade Zayn
- Yes, I love you guys!
- You are very.. calm. 
- Really?
- Yeah! sa Harry. We have fans that are.. uhm, almost crazy!
- I know. I know almost everything about you!
- Haha, okey. When is my bithday? frågade Harry kaxigt
- First february!
- Year? 
- 1994.
- Okey, do you have paper or something to the autografs?
- Yes, a fan never goes somewhere without paper and pencil! sa jag och gav dem pappret och pennan. Dem lämnade tillbaka det med en massa ord på.
Thanks, she will be very very happy!
- Thats good, she have to come and visit! sa Liam
- Yes, I will ask her to come!
- WE ARE NOW ON THE AMUSEMENT PARK!! tjöt Louis och gick ut. Vi andra följde efter. 
Såå, del 5. Hyfsat lång och förhoppningsvis bra! Har bytt design och tycker själv att den är bättre än förra. Kommentera gärna vad du tyckte om både novellen och designen! Ser ni stavfel eller liknanade, förlåt men jag hann inte läsa igenom idag! Hoppas att den är bra och att ni längtar till nästa del! KRAMAR TILL ALLA SOM LÄSER/KOMMENTERAR! // Hedda
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: