lhnlz

Louis Harry Niall Liam Zayn

Stole my heart again, del 2

Kategori: Allmänt

Senaste
Jag öppnade ögonen och såg ut genom fönstret. Var är trädet med fågelboet? Just det, vi är i London.


Cherry

Cherry Joy Smith i London. Huset var det inget fel på, fantastiskt stort och fint. Med en modern stil som passade hela familjen Smith. En stor pool och ett minivattenfall. Jag är kär. Idag skulle alla mina saker in i det pistagegrönarummet och sedan skulle jag ut och se mig omkring i London. Jag klädde på mig min orangea Monki-klänning, svarta boots och min svarta hatt. Sedan smög jag ner för trappan och gick till vardagsrummet. Där fanns många kartonger. Jag satte genast igång med att leta efter mina, när jag sedan hittade alla så konkade jag upp dem alla.
Jag öppnade kartongen med texten kläder. Jag hade fått en ny större garderob och den var redan på plats, så det var bara att sätta igång. Skohyllan fylldes snabbt, en efter en blev galgarna upptagna, snart var allt på sin plats. Direkt efter satte jag igång med accesoarerna. Där satt jag ensam i mitt nya Londonrum och fixade. Timmarna gick och kartongerna tömmdes. När klockan var 12.00 så knackade mamma på.
- Hej älskling, sovit gott?
- Mmm, själv?
- Perfekt! Ser att du börjat med ditt rum.
- Jag har packat upp mina grejer, ja.
- Visst blev det fint med pistagegrönt, det passar dig!
- Aa, kanske.
- Men det är frukost där nere om du vill h..
- Jag är superhungrig, klart jag vill ha! Nutella?
- Jaså? Japp, köpte det åt dig!
- Bra! Kom då så går vi. sa jag och reste mig och gick mot dörren.
När frukosten var avdukad (av städerskan, min pappa är nämligen miljadär och mamma supermodell) gick jag upp och hämtade mina hörlurar, satte i dem i min IPhone 4s. Sedan gick jag ut och började gå i takt till musiken. Hot Chip - Over and over, älskar låten även grym att gå till. Jag gick runt kvarteret och såg en mataffär, så jag styrde stegen dit. Alltid bra att veta var maten finns! Det var något som hette The foood!, jag gick in och kollade runt. Utbudet var ganska okej. Jag köpte en morot att gnaga på, i Louis ära haha.
Med moroten i handen, musiken i öronen och tankarna i huvudet så gick jag mot stan. Vi bodde nästan i centrum så det gick på 7 minuter. Jag gick runt lite och hittade till slut det jag letat efter, en av dem saker jag längtat efter mest. Starbucks! Jag stängde av musiken och gick in, satte mig på en barstol och väntade.
- Hello sweetie! What do you want?
- A seattle latte and a coffe ice cream!
- Allright, just a second!
- Okey.
Efter 30 sekunder var han här igen med både kaffe och glass.
- Here you go! said he
- Thanks! sa jag och gav honom pengarna. Jag tog en klunk av kaffet. Mmm, deet är så gott!
Plötsligt hörde jag någon ropa mitt namn. Någon jag inte ville träffa igen.

Mina egna "åsikter"
Vad tycks om den nya novellen? Bra? Och vem träffar hon? Vem är det som Cherry inte vill träffa igen? Kort? ja. Men del 3 är förhoppningsvis längre! Förslag? Kommentera då! :) //Hedda

Kommentarer

  • Gurk-Grisen säger:

    Jätte bra!!!!!!!!!!!! Skriv mer nu pb/bbk :)

    Svar: Tack PM/bbk!! :)
    Hedda

    2012-06-17 | 12:43:21

Kommentera inlägget här: